TÉTELEK
Megkérek
mindenkit, .doc-ban küldje el a kidolgozott tételét,
megadva ezzel mások számára a
bővítés, átírás,
javítás lehetőségét.
Legyen
bevezetése és lezárása a
tételnek (kezdő és záró gondolat - ez
akár aktualitás is lehet) és csapd oda léci
a felhasznált irodalmat is.
A pipa jelzi a már JAVÍTOTT tételt, ezek a véglegesek.
Ezeket
a tételeket Szilágyi Tanárnő nem látta,
így nincsenek javítva sem. Egyénileg
eldöntöd, mit teszel velük.
1. Az andragógia fogalma
és tudományrendszertani helye; tudás- vagy
élményalapú andragógia (Edina és Marcsi)
2. A komparatív
andragógia fogalma, céljai, feladatai és
módszerei, példa az andragógiai
összehasonlításra (Béla)
3. A felnőtté
válás folyamatának jellemzői (szakaszok,
kritériumok). A felnőttkori tanulás előnyei és
hátrányai (Marika és Anikó)
4. A tanulás folyamata.
Tanulási stílusok és tanulási
stratégiák. Tanulási nehézségek
és fejlesztési lehetőségek, különös
tekintettel a felnőttkorra (Adrienn)
5. A kommunikáció
modelljei, törvényszerűségek az emberi
kommunikációban. A kommunikáció szerepe a
felnőttképzésben és a humán
szolgáltatások területén (K. Bea és Viktor)
6. A hátrányos helyzetű
csoportok meghatározása jellemzői különös
tekintettel a munkaerő-piaci reintegrációra. A
hátrányos helyzetű csoportokkal folytatott munka
kommunikációs sajátosságai (S. Marcsi és Annamari)
7. A felnőttkori tanulás
fogalma és sajátosságai; nyitott
képzés és távoktatás; az e-learning,
i-learning és blended learning elméletei (Ági és Andi)
8. A munkavállalási
tanácsadás helye, szerepe a humán
szolgáltatás kialakulásában. (A
humán-szolgáltatás jelentősége a civil
társadalom fejlődésében) (Lilla)
9. A képességek szerepe
és jelentősége a
munka-pályatanácsadásban. (A
képességek meghatározása,
csoportosítása, a képességek
megismerésének lehetőségei, a
képességek és a teljesítmény
viszonya, kulcsképességek) (Mariann)
10. Az etnikum helyzete a
munkaerőpiacon. (A kulturális hatások szerepe a
munkavállalásban, az iskolázottság,
tradíciók jelentősége a
pálya-munkaválasztásban) (Diana és Luca)
11. Az egyéni
tanácsadás jellemzői. A tanácsadás
típusai. (A munka- pályatanácsadás
kialakulása, alkalmazott módszerek) (Ildi)
12. A csoportos
tanácsadás jellemzése. (A csoportmunka
elméleti alapjai, a csoportok fejlődése, a csoportos
tanácsadás felosztása, a csoportvezető
feladata) (Koller Évi)
13. Az érdeklődés
szerepe és jelentősége a tanácsadási
folyamatban. (Az érdeklődés fogalma,
meghatározása, jelentősége a munka-pálya
kiválasztásának folyamatában) (Marika és Anikó)
14. A munkához
kapcsolódó értékek szerepe a
tanácsadási folyamatban. (Az érték fogalma,
az érték változékonysága, a
munkához kapcsolódó értékek
jellemzése, az értékek
megismerésének módszerei) (Vera)
15. Az önértékelő
eljárások, mint a
munka-pályatanácsadáshoz kapcsolódó
új módszertani megközelítés. (Az
önértékelés szerepe az
életútban) (Eperjesi Évi)
16. A
munka-pályatanácsadás fő módszere: a
beszélgetés. (A beszélgetés-vezetés
típusai, a beszélgetést kísérő
nonverbális jelzések, kommunikációs
eszközök) (Orsi és Kinga)
17.
Számítógéppel támogatott
orientáció szerepe a
munka-pályatanácsadásban. (A
számítógép alkalmazásának
előnyei és hátrányai, az informáló,
orientáló, önértékelő, illetve
tanácsadási rendszerek bemutatása) (Zalán, Ádám és Tamás)
18. A pályaismeret szerepe a tanácsadási folyamatban (Diana és Luca)
19. A pályaorientáció korszerű értelmezése (Vera)
20. A rehabilitációs
tevékenység, mint a tanácsadás
speciális formája. (A rehabilitáció
területei, foglalkozási rehabilitáció,
szolgáltatások, támogatások) (Juli)
21. A pályaorientáció és az élethosszig tartó tanulás kapcsolata (Mónika és V. Betti) HELYETT Adrienn
22. A munkaerő-piaci képzés helye és szerepe a mai magyar felnőttoktatásban (Kati)
23. A magyarországi
felnőttképzés társadalmi, gazdasági
és politikai feltételek meghatározó
szakaszai a 18. századtól napjainkig. A
felnőttképzés intézményei (J. Bea és K. Betti)