TÉTELEK

Megkérek mindenkit, .doc-ban küldje el a kidolgozott tételét, megadva ezzel mások számára a bővítés, átírás, javítás lehetőségét.
Legyen bevezetése és lezárása a tételnek (kezdő és záró gondolat - ez akár aktualitás is lehet) és csapd oda léci a felhasznált irodalmat is.


 A pipa jelzi a már JAVÍTOTT tételt, ezek a véglegesek. 
    Ezeket a tételeket Szilágyi Tanárnő nem látta, így nincsenek javítva sem. Egyénileg eldöntöd, mit teszel velük.



  1. Az andragógia fogalma és tudományrendszertani helye; tudás- vagy élményalapú andragógia (Edina és Marcsi)

  2. A komparatív andragógia fogalma, céljai, feladatai és módszerei, példa az andragógiai összehasonlításra (Béla)

  3. A felnőtté válás folyamatának jellemzői (szakaszok, kritériumok). A felnőttkori tanulás előnyei és hátrányai (Marika és Anikó)

  4. A tanulás folyamata. Tanulási stílusok és tanulási stratégiák. Tanulási nehézségek és fejlesztési lehetőségek, különös tekintettel a felnőttkorra (Adrienn)

  5. A kommunikáció modelljei, törvényszerűségek az emberi kommunikációban. A kommunikáció szerepe a felnőttképzésben és a humán szolgáltatások területén (K. Bea és Viktor)

  6. A hátrányos helyzetű csoportok meghatározása jellemzői különös tekintettel a munkaerő-piaci reintegrációra. A hátrányos helyzetű csoportokkal folytatott munka kommunikációs sajátosságai (S. Marcsi és Annamari)

  7. A felnőttkori tanulás fogalma és sajátosságai; nyitott képzés és távoktatás; az e-learning, i-learning és blended learning elméletei (Ági és Andi)

  8. A munkavállalási tanácsadás helye, szerepe a humán szolgáltatás kialakulásában.  (A humán-szolgáltatás jelentősége a civil társadalom fejlődésében) (Lilla)

  9. A képességek szerepe és jelentősége a munka-pályatanácsadásban. (A képességek meghatározása, csoportosítása, a képességek megismerésének lehetőségei, a képességek és a teljesítmény viszonya, kulcsképességek) (Mariann)

  10. Az etnikum helyzete a munkaerőpiacon. (A kulturális hatások szerepe a munkavállalásban, az iskolázottság, tradíciók jelentősége a pálya-munkaválasztásban) (Diana és Luca)

  11. Az egyéni tanácsadás jellemzői. A tanácsadás típusai. (A munka- pályatanácsadás kialakulása, alkalmazott módszerek) (Ildi)

  12. A csoportos tanácsadás jellemzése. (A csoportmunka elméleti alapjai, a csoportok fejlődése, a csoportos tanácsadás felosztása,  a csoportvezető feladata) (Koller Évi)

  13. Az érdeklődés szerepe és jelentősége a tanácsadási folyamatban. (Az érdeklődés fogalma, meghatározása, jelentősége a munka-pálya kiválasztásának folyamatában) (Marika és Anikó)

  14. A munkához kapcsolódó értékek szerepe a tanácsadási folyamatban. (Az érték fogalma, az érték változékonysága, a munkához kapcsolódó értékek jellemzése, az értékek megismerésének módszerei) (Vera)

  15. Az önértékelő eljárások, mint a munka-pályatanácsadáshoz kapcsolódó új módszertani megközelítés. (Az önértékelés szerepe az életútban) (Eperjesi Évi)

  16. A munka-pályatanácsadás fő módszere: a beszélgetés. (A beszélgetés-vezetés típusai, a beszélgetést kísérő nonverbális jelzések, kommunikációs eszközök) (Orsi és Kinga)

  17. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka-pályatanácsadásban. (A számítógép alkalmazásának előnyei és hátrányai, az informáló, orientáló, önértékelő, illetve tanácsadási rendszerek bemutatása) (Zalán, Ádám és Tamás)

  18. A pályaismeret szerepe a tanácsadási folyamatban (Diana és Luca)

  19. A pályaorientáció korszerű értelmezése (Vera)

  20. A rehabilitációs tevékenység, mint a tanácsadás speciális formája. (A rehabilitáció területei, foglalkozási rehabilitáció, szolgáltatások, támogatások) (Juli)

  21. A pályaorientáció és az élethosszig tartó tanulás kapcsolata (Mónika és V. Betti) HELYETT Adrienn

  22. A munkaerő-piaci képzés helye és szerepe a mai magyar felnőttoktatásban (Kati)

  23. A magyarországi felnőttképzés társadalmi, gazdasági és politikai feltételek meghatározó szakaszai a 18. századtól napjainkig. A felnőttképzés intézményei (J. Bea és K. Betti)